INTERACTION BETWEEN MARKETING AND INFORMATIONAL TECHNOLOGIES IN THE INSURANCE BUSINESS

Ovidiu Ilie STOFOR

Abstract


Business of selling insurance requires great skill especially in this time of difficulty caused by the economic crisis which seems to extend more than anyone had. If by 2008, life insurance offset the gap represented by a long-term savings product to fill in the state pension, after this year, more and more they entered the natural path of protection first. Currently, however, the economic crisis has become an even bigger reason to refuse or postpone the purchase of insurance.

Full text: PDF

Keyword(s)


insurance marketing, informational technologies, consumer psychology, insurance consumer behavior

JEL Codes


M31, G22

References


Baciu, L., Asandului, L., Iacobuţă, A. and Corodeanu Agheorghiesei, D., 2009. Coerenţa instituţională în dinamica economiei româneşti. Iaşi: Ed. Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”.

Bibb, S. and Kourdi, J., 2009. Încrederea. Cheia succesului în afaceri, profesie şi viaţa personală. Bu-cureşti: ALL.

Buzan, T. and Israel, R., 1998. Vânzare inteligentă. Bucureşti: CODECS

Carton, F., 2008. Cum să îţi găseşti clienţi. Bucureşti: C.H. Beck.

Cialdini, R., 2004. Psihologia persuasiunii. Bucureşti: Business Tech International

Dospinescu, O., 2009. Tehnologii informaţionale în sprijinul managementului organizaţiilor. Iaşi: Te-hnopress.

Fisk, P., 2008. Geniu în marketing. Bucureşti: Meteor Press.

Gay, R., Charlesworth, A. and Esen, R., 2009. Marketing on-line. Bucureşti: ALL.

Goleman, D., 2008. Inteligenţa emoţională. 3rd Edition. Bucureşti: Curtea Veche.

Grama, A and Stofor, O., 2010. Ways of using informational technologies in increasing performance of insurance mediation. In: I. Pohoaţă, ed. 2010. Instituţii şi performanţă economică. Iaşi: Ed. Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”

Harvey, C., 2007. Învaţă arta de a vinde într-o săptămână. Piteşti: Cosmos.

Hedges, B., 2007. Marketing la indigo. Cum să faci avere prin metode testate de alţii. 2nd Edition. Bucureşti: Curtea Veche.

Heeper, A. and Schmidt, M., 2007. Tehnici de negociere. Pregătirea, strategiile folosite şi încheierea cu succes a unei negocieri. Bucureşti: Bic ALL.

Hopkins, T., 2005. Cartea despre vânzări. Bucureşti: Business Tech International

Levinson, J.C., 2006. Marketing de gherilă pentru afaceri la domiciliu, Bucureşti: Business Tech In-ternational.

Mitu, N.E., 2006. Asigurări şi reasigurări. Craiova: Universitaria.

Orzan, G., 2007. Sisteme expert de marketing, Bucureşti: Uranus.

Petrescu, E.C., 2005. Marketing în asigurări. Bucureşti: Uranus.

Sireteanu N.A., 2012. A Survey of Rich Internet Applications Solutions. In: Papadopoulos, Y., Petratos, P., Enterprise Enterprise Management Management Information Information Systems Systems, ATINER

Văcărel, I. and Bercea, F., 2007. Asigurări şi reasigurări. Bucureşti: Expert

Zaltman G., 2007. Cum gândesc consumatorii. Aspecte esenţiale pentru studiile de piaţă. Iaşi: Polirom